Marketingaudits

Wilt u weten op welke punten uw dienstenorganisatie de marketingactiviteiten kan verbeteren? Dan is een marketingaudit een goede investering.

Tijdens een marketingaudit worden de volgende aspecten beoordeeld:

  • de marketingstrategie
  • de manier waarop u bezoekers naar uw verkooppunten, website en/of app trekt
  • de effectiviteit van uw verkoopkanalen
  • klantenservice
  • customer relationship management
  • inzet van social media
  • business intelligence

Op basis van de audit kunt u vaststellen welke investeringen het meeste rendement opleveren. Een volledige marketingaudit voor één merk vergt 20 tot 30 werkdagen en een doorlooptijd van twee maanden. 

U kunt ook kiezen voor een Quick Audit van bijvoorbeeld online marketing, waarbij een beoordeling op afstand wordt gegeven. Uw investering in een Quick Audit start bij € 1.495.

Een snel alternatief is een RM Audit.Vier RM-ers bekijken een situatie, een productplan, een propositie of een marketingvraagstuk.  Zij  schatten ieder  de slagingskans in, de potentiële omzet of het bedrijfsresultaat. De afzonderlijke bevindingen worden gebundeld en op papier gezet of besproken met opdrachtgever. Uw investering in een RM-audit start bij € 4.800.

Managing Consultant Marjolein Visser is gelicenseerd door de Stichting Kwaliteit Marketingplannen.

De zeven pijlers van marktsucces

Succesvolle dienstverleners beschikken over een sterke persoonlijkheid, stellen de relatie met hun klanten centraal, bieden echte waarde, blijven vitaal, innoveren voortdurend, optimaliseren stelselmatig hun organisatieprocessen en weten als geen ander hoe zij klanten moeten verleiden. Zij baseren zich op degelijk onderzoek, maar net zo zeer op hun gevoel voor de markt. Hoofd en hart komen samen.