Opleiding, training en coaching

Succesvolle dienstverleners zijn vitaal: zij verbeteren en vernieuwen voortdurend. Soms hebben zij daarbij een zetje nodig, maar het uitgangspunt van MarketWise is dat zij daarna zo snel mogelijk weer zelfstandig door moeten. Opleiding, training en coaching kan daarbij helpen.

MarketWise biedt opleidingen aan op maat. Vaak in aansluiting op advies- of projectopdrachten, soms losstaand. In alle gevallen zoeken wij een directe aansluiting bij de praktijk van alle dag en een concreet einddoel. Dit kan bijvoorbeeld het schrijven van een marketingplan per business unit zijn of het daadwerkelijk werven van nieuwe klanten. Wij dragen kennis over aan managementteams of groepen medewerkers, maar verzorgen ook persoonlijke opleidings- en coachingstrajecten voor marketingmanagers. Voor praktische trainingen, bijvoorbeeld verkoop- en communicatietechnieken, huren wij externe specialisten in.

Voorbeelden van in company trainingen en workshops zijn:

  • Strategie-ontwikkeling en -implementatie
  • Creatieve diensteninnovatie
  • Meer klantwaarde door digitalisering
  • Dienstenmarketingplannen schrijven
  • Klanten overtuigen met stapsgewijze communicatie
  • Dienstenkwaliteit: beïnvloeden van klantverwachtingen en -ervaringen
  • Hou je klant vast: klanttevredenheid en loyaliteit
  • Digitale marketing
  • Online marketingcommunicatie
  • CRM: offline en online
  • Social Media: wat moeten we er mee (en wat niet)?
  • Interne marketingplannen
  • Business development in dienstenorganisaties
  • Contentmarketing
  • Dienstenmarketing update

MarketWise ondersteunt ook aanbieders van postacademische en managementopleidingen bij het opzetten en invullen van hun marketingleergangen.

Meer weten? Contact

De zeven pijlers van marktsucces

Succesvolle dienstverleners beschikken over een sterke persoonlijkheid, stellen de relatie met hun klanten centraal, bieden echte waarde, blijven vitaal, innoveren voortdurend, optimaliseren stelselmatig hun organisatieprocessen en weten als geen ander hoe zij klanten moeten verleiden. Zij baseren zich op degelijk onderzoek, maar net zo zeer op hun gevoel voor de markt. Hoofd en hart komen samen.