Aanbiedingen

  • Als ambitieuze manager wil je verder. Je hebt grootse toekomstplannen. Maar ieder plan heeft zijn voors en tegens. Met een second opinion krijg je een betere risico-inschatting, een steviger strategisch fundament en extra argumenten. 

    Lees meer...
  • Weet jij hoe je social media effectief kunt inzetten in alle stappen van de klantcyclus? Hoe je positieve online reviews stimuleert, kopers helpt klant te worden en door persoonlijke aandacht en social care de klantrelatie optimaliseert?  In een kennisupdate van een dag nemen we de ’state-of-the-art’ met jou en je team door.

    Lees meer...
  • Wil jij met je collega’s snel en effectief inzicht in de laatste ontwikkelingen in online marketing? In een kennisupdate van een dag nemen twee of drie auteurs van het Basisboek Online Marketing de ’state-of-the-art’ met je door.

    Lees meer...

Marketingartikelen

Klantloyaliteit verbeteren: NPS kan in de prullenbak

NPS, customer journeys, TQLM, Six Sigma, Servqual, de afgelopen decennia zijn er tientallen modellen en methoden voorbij gekomen op de kwaliteit van dienstverlening te verbeteren. Uiteindelijk blijkt uit onderzoek dat alleen de klantbeleving een goede voorspeller is van imago en loyaliteit. Over de verschillende touch points en kanalen heen en rekening houdend met de context.

Contentmarketing draait om 'thought leadership'

Contentmarketing is een effectieve methode voor online branding, waarmee zowel commerciële als non-profitorganisaties, zoals zorgorganisaties, hun merk succesvol via social media kunnen laden. Contentmarketing wordt veel ingezet door bedrijven in de business-to-businessmarkt, maar ook in consumentenmarketing zie je het steeds vaker. Het wordt enerzijds ingezet als instrument voor ‘branding’, om de merkattitude van de doelgroep te beïnvloeden, en anderzijds om leads te genereren.

Social media analyseren met het honingraatmodel

Om vast te stellen hoe een organisatie social media in kan zetten, is het van belang je bewust te zijn van de verschillende typen social media en hun functionaliteiten. Kietzmann heeft een handig model gemaakt, waarmee je de kenmerken van socialmediakanalen kunt inventariseren om vervolgens te kijken of ze passen bij je communicatiedoelstellingen.

Nieuw boek "E-business" goed ontvangen

Het nieuwe boek E-business, dat door managing consultant Marjolein Visser samen met Berend Sikkenga is geïnitieerd, is erg goed ontvangen. Het boek beschrijft hoe organisaties met behulp van internettechnologie hun bedrijfsprocessen efficiënter en effectiever inrichten. Daarbij is een commerciële invalshoek gekozen: maximalisatie van de klantwaarde staat centraal. 

De zeven pijlers van marktsucces

Succesvolle dienstverleners beschikken over een sterke persoonlijkheid, stellen de relatie met hun klanten centraal, bieden echte waarde, blijven vitaal, innoveren voortdurend, optimaliseren stelselmatig hun organisatieprocessen en weten als geen ander hoe zij klanten moeten verleiden. Zij baseren zich op degelijk onderzoek, maar net zo zeer op hun gevoel voor de markt. Hoofd en hart komen samen.