Innovatie

Innovatie wordt al snel geassocieerd met techniek. Echt disruptieve diensteninnovaties zijn zeldzaam, maar ze zijn er wel. Denk bijvoorbeeld aan digitaal leren, het delen van auto's, thuis afhalen van maaltijden, fitness en medisch advies via apps. Natuurlijk heb je daar wel wat techniek voor nodig, maar het proces start met 'geleide' creativiteit. Niet zomaar brainstormen, maar doelgericht op zoek gaan naar mogelijkheden voor het bieden van meer waarde aan klanten met behulp van digitale transformatie. 

Innoveren is in de dagelijkse praktijk buitengewoon moeilijk. Loskomen van het gewone werk is een basisvoorwaarde om tot goede ideeën te komen. Trends, voorbeelden uit andere branches en meningen van derden kunnen een belangrijke stimulans zijn voor het creatieve proces. Een heldere visie op de toekomst is onmisbaar om concepten te kiezen die markttechnisch een kans maken. 

Inspiratie en uitdaging zijn basisvoorwaarden om te komen tot innovatieve ideeën. U heeft bovendien een projectmatige en grondige aanpak nodig om de concepten te realiseren. En dan moet u de klant nog overtuigen de nieuwe dienst af te nemen. MarketWise ondersteunt u daarbij graag. 

Meer weten? Contact

De zeven pijlers van marktsucces

Succesvolle dienstverleners beschikken over een sterke persoonlijkheid, stellen de relatie met hun klanten centraal, bieden echte waarde, blijven vitaal, innoveren voortdurend, optimaliseren stelselmatig hun organisatieprocessen en weten als geen ander hoe zij klanten moeten verleiden. Zij baseren zich op degelijk onderzoek, maar net zo zeer op hun gevoel voor de markt. Hoofd en hart komen samen.