Optimalisatie

Beter afstemmen van de vraag van de klant op uw aanbod, kan dienstenorganisaties veel geld opleveren. Daarbij kunt u denken aan capaciteitsmanagement, waarbij u met uitgekiende communicatie of slimme systemen de pieken en dalen in de vraag afvlakt. Maar ook een slimme online strategie voor uw klantprocessen kan hierbij helpen.

Een geavanceerde vorm van capaciteitsmanagement is yield management. Dit houdt in dat u met behulp van variabele prijzen de vraag zo stuurt dat uw capaciteit optimaal wordt benut. Een goed voorbeeld hiervan is het tariefstelsel van luchtvaartmaatschappijen. 

Succesvolle dienstverleners blijken capaciteitsmanagement tot in de puntjes te beheersen, maar ook permanent bezig te zijn met optimalisatie van de klantprocessen. Zij stroomlijnen de interactie met hun klanten, waardoor de kans op fouten en misverstanden in de dienstverlening aanzienlijk afneemt. Bovendien maken zij daarin onderscheid tussen verschillende typen klanten. Ook de waardeketen krijgt nadrukkelijk aandacht. En last but not least: succesvolle dienstverleners optimaliseren hun marketingprocessen. Zodat ook klantenwerving en klantenbinding zo doelgericht mogelijk verloopt. 

Als u de interactie met uw klanten wilt optimaliseren, helpt MarketWise u graag met raad en daad. 

Meer weten? Contact

De zeven pijlers van marktsucces

Succesvolle dienstverleners beschikken over een sterke persoonlijkheid, stellen de relatie met hun klanten centraal, bieden echte waarde, blijven vitaal, innoveren voortdurend, optimaliseren stelselmatig hun organisatieprocessen en weten als geen ander hoe zij klanten moeten verleiden. Zij baseren zich op degelijk onderzoek, maar net zo zeer op hun gevoel voor de markt. Hoofd en hart komen samen.