Persoonlijkheid

Net als mensen hebben dienstenorganisaties karakteristieke gedragspatronen, manieren waarop zij met uiteenlopende situaties omgaan. Zij zijn actief of juist reactief, rationeel of gedreven door emotie, open en sociaal of in zichzelf gekeerd.

De persoonlijkheid van de organisatie resulteert in herkenbaarheid, een gezicht naar buiten. Omdat dienstverlening mensenwerk is, maken (potentiële) klanten van dit type organisaties nauwelijks onderscheid tussen de merkpersoonlijkheid en de organisatiepersoonlijkheid. Zij baseren hun verwachtingen van de dienstverlening op het gehele beeld dat zij van de persoonlijkheid van organisatie en haar merken krijgen. 

Dit beeld bepaalt in grote mate welke mensen zich tot uw organisatie aangetrokken voelen en hoe de markt op uw marketingactiviteiten reageert. Inzicht in de organisatiepersoonlijkheid, de werkelijke competenties, het gewenste en het werkelijke imago en de manier waarop de markt de dienstverlener percipieert, is onmisbaar voor een succesvolle marketingaanpak. Deze kennis behoedt uw organisatie voor uitglijders in bijvoorbeeld de doelgroepkeuzes, positionering, merkbeleid en communicatie. MarketWise helpt u uw organisatorische “zelfkennis” te verdiepen en uw sterke punten zo succesvol mogelijk in te zetten, zowel in uw dienstconcepten als uw communicatie.

Meer weten? Contact

De zeven pijlers van marktsucces

Succesvolle dienstverleners beschikken over een sterke persoonlijkheid, stellen de relatie met hun klanten centraal, bieden echte waarde, blijven vitaal, innoveren voortdurend, optimaliseren stelselmatig hun organisatieprocessen en weten als geen ander hoe zij klanten moeten verleiden. Zij baseren zich op degelijk onderzoek, maar net zo zeer op hun gevoel voor de markt. Hoofd en hart komen samen.