Cases

Groeistrategie voor werving- en selectiebureau

Opdracht: Als succesvolle aanbieder van diensten van werving, selectie en interim vakspecialisten willen wij groeien. Wij denken aan uitbreiding, bijvoorbeeld door franchising. Adviseer ons over onze groeistrategie.

Activiteiten: Na een analyse van de omgeving, markt en concurrentie, zijn de kerncompetenties van de organisatie geïnventariseerd. Daaruit bleek dat groei door middel van bijvoorbeeld franchising op korte termijn te weinig rendement zou bieden. Wel ontdekten we twee kansrijke groeipaden: het benaderen van nieuwe markten en het invoeren van nieuwe diensten. Daarnaast werd een plan geformuleerd om de loyaliteit en de professionaliteit van de interim vakspecialisten te vergroten, zodat zij actief gaan bijdragen aan de groei.

Resultaat: De opdrachtgever koos voor het uitbreiden van de dienstverlening met één van de voorgestelde nieuwe diensten en groeide binnen een jaar uit tot een belangrijke aanbieder op dit gebied. Daarnaast werd met succes een nieuwe groep bedrijven benaderd. De communicatie met de professionals heeft meer verdieping gekregen en velen van hen volgen - tegen betaling - trainingen op het vakmatige en persoonlijke vlak. 

Meer weten? Contact

De zeven pijlers van marktsucces

Succesvolle dienstverleners beschikken over een sterke persoonlijkheid, stellen de relatie met hun klanten centraal, bieden echte waarde, blijven vitaal, innoveren voortdurend, optimaliseren stelselmatig hun organisatieprocessen en weten als geen ander hoe zij klanten moeten verleiden. Zij baseren zich op degelijk onderzoek, maar net zo zeer op hun gevoel voor de markt. Hoofd en hart komen samen.