Cases

Businessconcept voor ZZP-ers

Opdracht: Wij zien dat de markt voor ZZP-ers zich sterk ontwikkelt. Als arbeidsbemiddelaar willen wij hier graag op inspelen. Welk businessconcept moeten wij hiervoor kiezen?

 

Activiteiten: Na een uitgebreide analyse van de trends en ontwikkelingen, de aantrekkelijkheid van de verschillende marktsegmenten en de concurrentiekracht van de organisatie in ieder van de marktsegmenten, is er een keuze gemaakt voor een focus op enkele specifieke doelmarkten. Daarna is gekeken welk type zzp-ers in deze markten werkt en wat  voor opdrachtgever en zzp-er van toegevoegde waarde zou kunnen zijn. Op basis daarvan is een businesscase geschreven, een concept geformuleerd en via marktonderzoek getoetst. Het businessconcept is vertaald in een businessplan, organisatie-ontwerp, functioneel ontwerp, werkinstructies en een communicatieplan. Daarna is het concept overgedragen aan het management.

Eindresultaat: In een tijd die gekenschetst wordt door "een slechte markt" heeft onze opdrachtgever ongeveer 2000 vacatures voor zzp-ers beschikbaar.

Meer weten? Contact

De zeven pijlers van marktsucces

Succesvolle dienstverleners beschikken over een sterke persoonlijkheid, stellen de relatie met hun klanten centraal, bieden echte waarde, blijven vitaal, innoveren voortdurend, optimaliseren stelselmatig hun organisatieprocessen en weten als geen ander hoe zij klanten moeten verleiden. Zij baseren zich op degelijk onderzoek, maar net zo zeer op hun gevoel voor de markt. Hoofd en hart komen samen.