Cases

Geïntegreerde communicatie belangenvereniging

Opdracht: Als belangenvereniging in de reiswereld hebben wij veel verschillende doelgroepen zoals onze leden, vakantiegangers en hun directe omgeving, belangenorganisaties en de pers. Wij willen de communicatie optimaliseren, waarbij een belangrijk aandachtspunt is om druk bij het bestuur weg te halen.

Activiteiten: Na een analyse van de doelgroepen, de gebruikte communicatiemiddelen en werkprocessen, is een communicatiestrategie vastgesteld. Op basis daarvan formuleerden we een communicatieplan voor de korte termijn. Onderdeel daarvan was het opzetten van een online platform. Bij het creëren van content kregen de leden een centrale rol. We brachten fases aan in het project, beschreven de nieuwe processen, stelden een programma van eisen voor het nieuwe platform op en beoordeelden de offertes van de leveranciers. Daarnaast startten we een onderzoek naar het oriëntatiegedrag van vakantiegangers, zodat het online platform verder geoptimaliseerd kan worden.

Resultaat: Het nieuwe online platform stelt het bestuur in staat om snel en eenvoudig te communiceren met alle communicatiedoelgroepen. De vereniging bespaart zo tijd en geld. Leden kunnen hun eigen gegevens bijhouden, nieuws aandragen en straks ook onderling communiceren. Het platform is de spil van alle offline en online communicatie. 

 

 

 

Meer weten? Contact

De zeven pijlers van marktsucces

Succesvolle dienstverleners beschikken over een sterke persoonlijkheid, stellen de relatie met hun klanten centraal, bieden echte waarde, blijven vitaal, innoveren voortdurend, optimaliseren stelselmatig hun organisatieprocessen en weten als geen ander hoe zij klanten moeten verleiden. Zij baseren zich op degelijk onderzoek, maar net zo zeer op hun gevoel voor de markt. Hoofd en hart komen samen.