Cases

Franchiseketen voor een bank

Opdracht: Wij willen dat een deel van onze bankvestigingen door franchisenemers wordt geëxploiteerd. Bereid deze transitie marketingtechnisch en organisatorisch voor.

Activiteiten: Na een kritische blik op de plannen en een risico-inventarisatie, is de business case verder uitgewerkt en een fasering aangebracht in de werkzaamheden. Er is een managementteam en een projectorganisatie ingericht. De benodigde organisatorische en systeemwijzigingen zijn in kaart gebracht en geïmplementeerd. Er is een wervingsplan voor de franchisenemers gemaakt, een marketingcommunicatiestrategie vastgesteld en een marketingcommunicatieplan uitgewerkt. Nadat de inrichting van de nieuwe bankkantoren was vastgesteld, de opleiding was ingericht en een intern ondersteunend bureau was opgezet, konden de eerste franchisenemers beginnen. Voor afronding van de opdracht zijn nogmaals de risico's met de opdrachtgever doorgenomen.

Resultaat: De bank had binnen een jaar na afronding van de opdracht 40 franchisenemers die bestaande vestigingen overnamen of nieuwe bankvestigingen startten.

 

Meer weten? Contact

De zeven pijlers van marktsucces

Succesvolle dienstverleners beschikken over een sterke persoonlijkheid, stellen de relatie met hun klanten centraal, bieden echte waarde, blijven vitaal, innoveren voortdurend, optimaliseren stelselmatig hun organisatieprocessen en weten als geen ander hoe zij klanten moeten verleiden. Zij baseren zich op degelijk onderzoek, maar net zo zeer op hun gevoel voor de markt. Hoofd en hart komen samen.