Cases

Baanbrekend financieel product

Opdracht: Ontwikkel een baanbrekend nieuw bancair product. Laat de SBU's voor verzekeringen en bancaire producten optimaal samenwerken en zorg dat er een product komt dat commercieel succesvol is.

Activiteiten: Na een inventarisatie van de stand van zaken, knelpunten en risico's bleek dat een goede business case voor eerdere productideeën ontbrak. Het gekozen ontwerp was niet goed doordacht. Na van scratch af aan begonnen te zijn, lag er binnen een half jaar een volledig uitgewerkt product, waarvan het concept door het intermediair en klanten enthousiast werd ontvangen. Ook het actuarieel advies was positief. De automatisering werd voorbereid, het introductieplan geschreven. 

Resultaat: De directie was buitengewoon enthousiast over de bereikte resultaten. Helaas is het product nooit op de markt gebracht. De divisie assetmanagement verwachtte dat het product zo veel verkocht zou worden dat de portfolio uit balans zou worden gebracht.

Meer weten? Contact

De zeven pijlers van marktsucces

Succesvolle dienstverleners beschikken over een sterke persoonlijkheid, stellen de relatie met hun klanten centraal, bieden echte waarde, blijven vitaal, innoveren voortdurend, optimaliseren stelselmatig hun organisatieprocessen en weten als geen ander hoe zij klanten moeten verleiden. Zij baseren zich op degelijk onderzoek, maar net zo zeer op hun gevoel voor de markt. Hoofd en hart komen samen.