Cases

Nieuwe toekomst voor Onze Wereld

Opdracht: Onze Wereld is een traditionele uitgever van een magazine rondom internationale samenwerking en duurzaamheid. One World is een internationaal online platform met een vergelijkbaar doel. Ondersteun beide besturen en directies bij het vinden van een gezamenlijke toekomst.

Activiteiten: Er is een strategische analyse uitgevoerd, waarbij naar de visie, marktontwikkelingen, stakeholders en interne situatie bij beide organisaties is gekeken. Op basis daarvan is met de directies een gezamenlijk businessplan opgesteld, dat leidde tot aan de ene kant uitbreiding van de activiteiten en aan de andere kant besparing van de kosten. 

Resultaat: Het plan is geaccepteerd door beide besturen en de fusie is ingezet. Later is ook het tijdschrift IS (Internationale Samenwerking) aangesloten. De drie redacties zijn tot één journalistiek platform samengevoegd: OneWorld.nl en OneWorld Magazine. Daarmee zijn de krachten gebundeld en is er een belangrijke efficiencyslag gemaakt.

Meer weten? Contact

De zeven pijlers van marktsucces

Succesvolle dienstverleners beschikken over een sterke persoonlijkheid, stellen de relatie met hun klanten centraal, bieden echte waarde, blijven vitaal, innoveren voortdurend, optimaliseren stelselmatig hun organisatieprocessen en weten als geen ander hoe zij klanten moeten verleiden. Zij baseren zich op degelijk onderzoek, maar net zo zeer op hun gevoel voor de markt. Hoofd en hart komen samen.