Cases

Reorganisatie marketingafdeling

Opdracht: Wij hebben de indruk dat onze marketingafdeling veel effectiever en efficiënter zou kunnen werken. Er komen wel voldoende leads binnen, maar de kosten stijgen en de conversie daalt. Achterhaal wat er mis is en neem de nodige maatregelen om het marketingrendement te verbeteren.

Activiteiten: Uit een zorgvuldige analyse van de bronnen van leads, de conversie, de werkprocessen en de kernprestatie-indicatoren, bleek dat de manier waarop leads werden gegenereerd en geconverteerd niet effectief was. Alle medewerkers werden beoordeeld op hun motivatie en vakkennis. Gezamenlijk werd een nieuwe marketingstrategie geformuleerd en vertaald in concrete kwartaalplannen. De offline en online marketingcommunicatie werd beter geïntegreerd en de communicatie tussen de marketingafdeling, het call center en de verkoopkanalen gestroomlijnd.  

Resultaat: Met een afgeslankte afdeling wordt een conversie gerealiseerd die 1,5 keer zo groot is als voor de reorganisatie. De ROI was na een jaar al ruim 200%.

Meer weten? Contact

De zeven pijlers van marktsucces

Succesvolle dienstverleners beschikken over een sterke persoonlijkheid, stellen de relatie met hun klanten centraal, bieden echte waarde, blijven vitaal, innoveren voortdurend, optimaliseren stelselmatig hun organisatieprocessen en weten als geen ander hoe zij klanten moeten verleiden. Zij baseren zich op degelijk onderzoek, maar net zo zeer op hun gevoel voor de markt. Hoofd en hart komen samen.