Cases

Zorgorganisatie op de businessmarkt

Opdracht: Wij willen de business-to-businessmarkt betreden met een innovatief zorgconcept. Ontwikkel een businessmodel, zet dat in de steigers en begeleid het management gedurende de startperiode.

Activiteiten: Na een grondige marktanalyse is een nieuwe businesscase gemaakt. Het businessmodel is in kaart gebracht, de marketingstrategie ontwikkelt, de werkprocessen zijn beschreven, de systemen klaar gezet en de benodigde materialen gemaakt. Management is aangetrokken en begeleid bij de marktintroductie.

Resultaat: Na een trage start begon het initiatief goed te lopen. De activiteiten zijn na enkele jaren verkocht aan een externe partij. 

Meer weten? Contact

De zeven pijlers van marktsucces

Succesvolle dienstverleners beschikken over een sterke persoonlijkheid, stellen de relatie met hun klanten centraal, bieden echte waarde, blijven vitaal, innoveren voortdurend, optimaliseren stelselmatig hun organisatieprocessen en weten als geen ander hoe zij klanten moeten verleiden. Zij baseren zich op degelijk onderzoek, maar net zo zeer op hun gevoel voor de markt. Hoofd en hart komen samen.