Cases

Businessmodel voor online reisbureau

Opdracht: Ontwikkel een businessmodel voor een online reisbureau, waarbij zoveel mogelijk werkprocessen zijn gedigitaliseerd.

Activiteiten: Na een strategische marketinganalyse is een business case opgesteld en is het optimale businessmodel in kaart gebracht. Om het risico te minimaliseren is ervoor gekozen het systeem in eerste instantie in open source software te laten ontwikkelen. Dat maakte het mogelijk tegen lage kosten veel te experimenteren. Uiteindelijk is daar een online reisorganisatie uitgerold die zich richt op een aantal heel specifieke doelgroepen.

Resultaat: Twee websites voldoen aan de rendementseisen. Zij draaien 24/7 omzet. De andere websites hebben groot nut gehad als "leerproject". 

Meer weten? Contact

De zeven pijlers van marktsucces

Succesvolle dienstverleners beschikken over een sterke persoonlijkheid, stellen de relatie met hun klanten centraal, bieden echte waarde, blijven vitaal, innoveren voortdurend, optimaliseren stelselmatig hun organisatieprocessen en weten als geen ander hoe zij klanten moeten verleiden. Zij baseren zich op degelijk onderzoek, maar net zo zeer op hun gevoel voor de markt. Hoofd en hart komen samen.