De opkomst van de marketingtechnoloog

Marketingtechnologie scheelt niet alleen veel geld, maar maakt ook de klantervaring rijker. Het gaat veel verder dan het effectiever maken van bestaande processen. Dat op zich zou alleen al reden genoeg zijn om er eens dieper in te duiken, maar nieuwe technologieën maken het ook mogelijk hele nieuwe processen in te richten. 

Marketing gaat over het leveren van klantwaarde door de klantreis te optimaliseren. Daarbij is kennis van technologie onontbeerlijk.  De marketingmanager moet daar een leidende rol in nemen. Daarbij kan hij niet afhankelijk zijn van de inzichten van IT.  Hij zal zelf inzicht moeten krijgen in de mogelijkheden. Anders vraag hij om sneller paard, IT geeft hem een sneller paard en de auto passeert hen beide (quote Scott Brinker, chiefmartec.com).

Marketingafdelingen moeten voldoende van technologie weten om een beeld te hebben van de mogelijkheden om de klantreis effectiever en efficiënter te maken. Zodat ze hun strategie op basis daarvan kunnen optimaliseren en hun marketingrendement zo hoog mogelijk kunnen maken. De marketingtechnoloog heeft de toekomst.

Weten wat technologie voor uw organisatie kan betekenen? Neem dan contact op met managing consultant Marjolein Visser. U kunt kiezen uit een presentatie, advies, intervisie of in company training.

Meer weten? Contact

De zeven pijlers van marktsucces

Succesvolle dienstverleners beschikken over een sterke persoonlijkheid, stellen de relatie met hun klanten centraal, bieden echte waarde, blijven vitaal, innoveren voortdurend, optimaliseren stelselmatig hun organisatieprocessen en weten als geen ander hoe zij klanten moeten verleiden. Zij baseren zich op degelijk onderzoek, maar net zo zeer op hun gevoel voor de markt. Hoofd en hart komen samen.