Ontmoet je klant in 3D

De RealSense camera van Intel, die inmiddels beschikbaar is op tablets en laptops,  kan diepte meten. Dat maakt het bijvoorbeeld mogelijk om gebaren te herkennen of 3D te scannen. De mogelijkheden voor marketing zijn ongekend. 

Natuurlijk maakt dit allerlei toepassingen mogelijk voor marketingcommunicatie. Je kunt bijvoorbeeld allerlei games organiseren: van het beste dansje tot het dirigeren van een digitaal orkest. Je kunt het hoofd van je klanten in 3D scannen en op welke manier dan ook verwerken in een promotioneel artikel. Maar wat denk je van de volgende toepassingen?

  • Scan iemands lichaam en projecteer er kleding op.
  • Herken iemands gezichtsuitdrukking en stem daar de klantenservice op af.
  • Scan een voorwerp (of kind, of huisdier) en maak er voor de klant een 3D-print van.
  • Maak kleding, sportuitrusting etc. op maat.
  • Laat je klant aanwijzen wat het probleem is.
  • Ontmoet je klant virtueel, maar wel in 3D….

Dat is maar een kleine greep uit de mogelijkheden. In een brainstormsessie komen er beslist vele ideeën boven water die voor jouw organisatie toepasbaar zijn. 

De RealSense camera is een van de vele voorbeelden van technologieën waar je als marketeer in een vroeg stadium over moet nadenken. Het kan de manier waarop we met klanten communiceren flink kan veranderen en een enorme boost geven aan customer engagement. Dus organiseer die sessie. Wij begeleiden hem graag. En tegen de tijd dat dit type camera foutvrij opereert – altijd sneller dan je denkt -, ben jij er klaar voor…

Meer weten? Contact

De zeven pijlers van marktsucces

Succesvolle dienstverleners beschikken over een sterke persoonlijkheid, stellen de relatie met hun klanten centraal, bieden echte waarde, blijven vitaal, innoveren voortdurend, optimaliseren stelselmatig hun organisatieprocessen en weten als geen ander hoe zij klanten moeten verleiden. Zij baseren zich op degelijk onderzoek, maar net zo zeer op hun gevoel voor de markt. Hoofd en hart komen samen.