Top 10 dienstenmarketing boeken

Welke boeken mag je niet missen als je in marketing van diensten werkt? Dit is de  top-10 van Marjolein Visser.

1. When Digital becomes Human van Steven van Belleghem

Over de paradox tussen de vraag om de efficiëntie van digitalisering en de behoefte om in de klantrelatie de mens centraal te stellen. Hoe ga je daar strategisch mee om? Een waardige opvolger van 'De conversation company'.

2. Klanthelden in de 9+-organisatie van Berry Veldhoen en Stephan van Slooten

Het vervolg op het interessante 'De 9+-organisatie'. Een prima boek over het voorop stellen van de emotie van de klant om zo te komen tot de beste klantbeleving. Verplichte kost voor iedere dienstenmarketeer.

3. Het succes van internal branding van Marc van Eck, Ellen Leenhouts en Linda Rutten

Laat zien hoe je een sterk merk opbouwt door de gewenste merkbeleving adequaat door te vertalen naar de medewerkers. Een must voor iedereen die zich met dienstenmanagement bezig houdt.

4. Waardepropositie ontwerp van Alexander Osterwalder en Yves Pigneur

De vertaling van het nieuwe boek 'Value Proposition Design'van Alexander Osterwalder laat zien hoe je een waardepropositie ontwerpt waarmee je op een winstgevende manier echte klantwaarde creërt.  Opvolger van het bekende Business Model Generation.

5. De anatomie van de verleiding van Paul Postma

Intrigerend boek over hoe het brein werkt en hoe je klanten kunt verleiden.

Goed boek Foto Tim Geers https://flic.kr/p/8DFBf3

6. Brainbound Marketing van Paul Hassels Monning

Laat zien hoe je klanten kunt verleiden door je expertise via internet met hen te delen. Gericht op business to business marketing.

7. Customer Experience in de praktijk van Manfred van Gurchom

Een degelijk boek, dat misschien wat eerder to the point zou mogen komen, maar toch goed weergeeft hoe je de klantervaring duurzaam kunt verbeteren.

8. Het Social Media Modellenboek van Bart van der Kooi

Niet typisch dienstenmarketing, maar wel erg handig. Relevante en actuele modellen over social media.

9.De kracht van storytelling van Carmine Gallo

Over het vertellen van verhalen, over schrijvenen over hoe lastig storytelling eigenlijk is. Een lekker leesbaar boek met veel voorbeelden. Het imago van de organisatie staat centraal in dienstenmarketing en een dienstenmarketeer die geen goed verhaal heeft, komt niet ver. Vandaar: in de top tien.

10. De Ultieme Vraag: zou u ons bedrijf aanbevelen? van Frank Reichheld

De evergreen over de Net Promotor Score. Hoewel ik zelf voorstander ben van een klanttevredenheidsonderzoek dat leidt tot een performance-importance matrix, moet iedere manager in een dienstverlenende organisatie het concept van de NPS kennen.

Meer weten? Contact

De zeven pijlers van marktsucces

Succesvolle dienstverleners beschikken over een sterke persoonlijkheid, stellen de relatie met hun klanten centraal, bieden echte waarde, blijven vitaal, innoveren voortdurend, optimaliseren stelselmatig hun organisatieprocessen en weten als geen ander hoe zij klanten moeten verleiden. Zij baseren zich op degelijk onderzoek, maar net zo zeer op hun gevoel voor de markt. Hoofd en hart komen samen.