Boekentips voor online marketeers

Een selectie van lekker leesbare boeken over online marketing voor beginners en meer diepgaande kennis voor professionals. In willekeurige volgorde....

1. Marketing 4.0 van Wim van der Mark

Decennia ervaring in direct marketing door onze mede-auteur van Basisboek Online Marketing Wim van der Mark verzameld in een kort, duidelijk, overzichtelijk boekje voor beginnende online marketeers.

2. Online Brand Identity van Joris Merks Benjaminsen

Een van de meest interessante boeken van de afgelopen paar jaar. Geeft aan hoe je een merk op een strategische en gestructureerde manier online onder de aandacht brengt. Joris Merks Benjaminsen heeft daarbij wel een duidelijke 'Google-bril" op.

3. Customers The Day after Tomorrow van Steven van Belleghem

Een prettig leesbaar boek over de invloed van automatisering en artificial intelligence en de noodzaak van innovatieve klantstrategieën.

5. X: The Experience when business meets design door Brian Solis

In X introduceert Solis een raamwerk voor het ontwerpen van een digitale ervaring. Goed leesbaar en heel nuttig voor dienstenmarketeers.

6. The handbook of online and social media research van Ray R. Pointer

Voor de echte online marktonderzoekprofessional.

7. Overtuigen met neuromarketing in 59 minuten van Dion van der Vaart 

Comfortabeler content dan dit kun je je nauwelijks indenken. Over hoe je neuromarketing online kunt toepassen.

8. Brainbound Marketing van Paul Hassels Monning

Laat zien hoe je klanten kunt verleiden door je expertise via internet met hen te delen. Gericht op business to business marketing.

9. Blockchain Revolution van Don Tapscott

Voor de echte liefhebber: legt uit wat blockchain is en hoe disruptive het zal zijn voor branches als onderwijs, gezondheidszorg, overheid en financiële dienstverlening.

10. Maak Ze Gek! van Aartjan van Erkel 

Vertelt op een leuke, toegankelijke manier hoe je de bezoekers van je online kanalen kunt overtuigen.

11. Power to the People: online marketing in de zorg van Sjors van Leeuwen

Onze collega en mede-auteur Sjors van Leeuwen schreef weer een prima toegankelijk boek over digitale marketing in de zorg.

12. Contentmarketing vanuit je zakelijke DNA  van Karin Garritsen

Een heel helder stappenplan voor zakelijke dienstverleners om contentmarketing vanuit de merkwaarden in te vullen. Meer een studieboek dan een managementboek, degelijk, realistisch en met beide voeten in de praktijk.

13. Basisboek Digital Analytics van Danny Oosterveer

Voor wie precies wil weten hoe hij met behulp van digital marketing analytics het resultaat van zijn online communicatie verbeterd. Mede-auteur van ons boek Social Media Management Danny Oosterveer geeft een helder, praktisch overzicht.

14. Digitale marketingstrategie van Emile Lancée

Inhoudelijk een prima boek, maar helaas niet lekker leesbaar. Voor de echte liefhebber van op academisch onderzoek gestoelde kennis.

Meer weten? Contact

De zeven pijlers van marktsucces

Succesvolle dienstverleners beschikken over een sterke persoonlijkheid, stellen de relatie met hun klanten centraal, bieden echte waarde, blijven vitaal, innoveren voortdurend, optimaliseren stelselmatig hun organisatieprocessen en weten als geen ander hoe zij klanten moeten verleiden. Zij baseren zich op degelijk onderzoek, maar net zo zeer op hun gevoel voor de markt. Hoofd en hart komen samen.