Nieuw boek "E-business" goed ontvangen

Het nieuwe boek E-business, dat door managing consultant Marjolein Visser samen met Berend Sikkenga is geïnitieerd, is erg goed ontvangen. Het boek beschrijft hoe organisaties met behulp van internettechnologie hun bedrijfsprocessen efficiënter en effectiever inrichten. Daarbij is een commerciële invalshoek gekozen: maximalisatie van de klantwaarde staat centraal. 

Na een beschrijving van businessmodelinnovatie, gaat het boek in op het gebruik van internettechnologie voor klantenwerving, inkoop, productie en logistiek en customer relationship management. Afsluitend zijn er hoofdstukken over managementinformatie en het plannen en organiseren van de groei naar een volwaardige e-businessorganisatie. Het  boek is geschikt voor HBO-studenten en managers die meer inzicht zoeken in wat e-business voor hun organisatie kan betekenen.

E-business is geschreven door zes specialisten in hun vakgebied. Zij hebben steeds een koppeling aangebracht tussen de beschikbare modellen, onderzoeksresultaten en de praktijk van alledag. De vele voorbeelden, afbeeldingen en cases maken het boek tot een prettig geheel om te lezen.

Enkele reviews: 

Wijnand Jongen – Director Thuiswinkel.org:

"We leven in een turbulente wereld. Dat vraagt om mensen die creatief en ondernemend de kansen grijpen die e-business biedt. Dit HBO-boek is lekker leesbaar en gebaseerd op recente inzichten. Het gapende gat tussen onderwijs en e-commerce wordt met dit boek een flink stuk kleiner."

 Gerard Smit, CTO Belgium, Netherlands, Luxembourg IBM:

“Dit boek levert de juiste context, balans en praktijkvoorbeelden voor studenten en professionals die willen begrijpen welke impact E-business heeft op de industrie, business modellen en organisaties. Het geeft duidelijke richting en handvatten die bruikbaar zijn bij het bedenken en implementeren van E-business concepten voor organisaties en bedrijven.”

Wouter van Benten, CEO DHL Parcel Benelux:

“Bij DHL hebben we geleerd dat je een toonaangevende positie alleen kunt verdienen door te investeren. In middelen én in de kennis van mensen. Dit boek draagt serieus bij tot kennisvergroting op het gebied van e-business. Het is een must-read voor iedereen die iets in dit vakgebied wil betekenen.”

Het boek is te bestellen via bol.com of managementboek.nl

 

Meer weten? Contact

De zeven pijlers van marktsucces

Succesvolle dienstverleners beschikken over een sterke persoonlijkheid, stellen de relatie met hun klanten centraal, bieden echte waarde, blijven vitaal, innoveren voortdurend, optimaliseren stelselmatig hun organisatieprocessen en weten als geen ander hoe zij klanten moeten verleiden. Zij baseren zich op degelijk onderzoek, maar net zo zeer op hun gevoel voor de markt. Hoofd en hart komen samen.