Blog
Dienstenmarketing
Dienstenmarketing
Dit is deel IV uit een serie blogs over Digitale Marketingstrategie. Orderafhandeling is het proces dat in gang gezet wordt nadat een aanvraag, reservering of bestelling op de website heeft plaatsgevonden. Het gaat om het hele proces tot het moment van het daadwerkelijk leveren van de diensten. Voor het afhandelen van online verkopen wordt vaak de term e-fulfilment gebruikt. Nadat de klant een bestelling of reservering heeft afgerond, ontvangt deze een bevestiging. Dit kan via een e-mail, sms of een push notificatie. Het doel van deze bevestiging is de klant de zekerheid te geven dat de aanvraag goed is ontvangen, de te maken afspraken te bevestigen en/of een keuze te bieden om eventueel gemaakte fouten te herstellen. Nadat de aanvraag, reservering of bestelling is binnengekomen, moet automatisch (real time) of met de hand worden gecontroleerd of de bestelde dienst daadwerkelijk aan de klant worden geleverd. Daarna volgt er een definitieve bevestiging. Soms is er sprake van gelijktijdige betaling, soms alleen van een reservering waarbij pas later wordt betaald. Bij alle communicatie met de klant of gebruiker, zijn de volgende punten van belang:
Je kunt je best doen om je doelgroep zo goed mogelijk te informeren, maar alle vragen vóór zijn, dat lukt niet. Een goede bereikbaarheid via telefoon, e-mail, online chat of sociale kanalen is kritisch voor een dienstverlener. Onbereikbaarheid, bijvoorbeeld als de klant niet op tijd kan zijn, leidt tot ontevreden klanten en een slechte reputatie. Zeker als je geautomatiseerde diensten verleent (bijvoorbeeld en geen fysiek bezoekadres hebt, is bereikbaarheid belangrijk. Lees meer over het plukken van laaghangend fruit in:
0 Comments
Leave a Reply. |
AuteurMarjolein Visser RM Archieven
September 2021
Categorieën
All
|